Het doek valt; degradatie een feit

Door Harrie van Ooijen 7 mei 2017

Zondag 7 mei 2017 is de datum waarop Orion degradeert uit de eerste klasse E, na een tweejarig verblijf op dat nivo. Zoals zo vaak al dit seizoen viel het dubbeltje ook in deze wedstrijd niet de  Nijmeegse kant op. Alcides benut een mogelijkheid in de 45e minuut uit een corner en Orion laat een levensgrote kans in het begin van de tweede helft liggen: het mist een penalty die toegekend werd nadat Jeroen Bardoel onreglementair was gestopt in het strafschopgebied. De Meppelse keeper stopte de hard maar onzuiver ingeschoten pegel van Marko Kooijmans. Orion was niet bij machte daarna de rug te rechten. Ook Aleeides brak geen potten meer en zo eindigde de wedstrijd in mineur voor Orion met een degradatie naar de tweede klasse. Volgende week speelt Orion de laatste wedstrijd, uitgerekend tegen de andere directe degradant, buurman Germania uit Groesbeek. “Dat wordt de eerste oefenwedstrijd in de oefencampagne voor het seizoen 17-18” aldus voorzitter  Tijs Tummers.

Teruggekomen op Marienbosch  kwamen we terecht in het feestgedruis van Orion 4 dat haar kampioenschap aan  het vieren was. Dat nam de teleurstelling over de degradatie van het vlaggenschip niet weg maar de vreugde van Orion 4 liet wel de reële keerzijde van het bedrijven van sport zien. Je wint en je verliest. Laten we dat als een gegeven accepteren, laten we aan onze club blijven bouwen, laten we onze jeugdopleiding blijvend op een hoog niveau houden en dan maken we binnen afzienbare tijd weer een promotie mee.