From an old member

Door Henk van den Broek 10 juli 2016

Via enkele tussenstations kwam het volgende mailtje bij de Archiefcommissie van onze vereniging terecht.

Onderwerp: from an old member. Mischien vind U dit kleine berichtje wel leuk.? Ik ben Leo van Haren, van Holland naar Australia vertrokken in 1952. Ik speelde no 5 en wij wonnen het kampioenschap in 1951 denk ik. Somige van het elftal zijn overleden, maar wie zijn er nog.? Met een zoon gaan wj met de 4 daagse Nijmegen bezoeken. En wij willen ook wel even uw clubhuis bezoeken als dat mogelijk is. Mijn „ Grand son, Rhys, wil in the 4 daagse lopen met een group of Air force cadets van Australie. Uitgenodigt, Het is geweldig te zien wat sort of een club Orion nu is. Geweldig. Mijn beste wensen van Leo van Haren.”

In het orionarchief konden wij achterhalen dat Leo van Haren tien jaar lid is geweest, namelijk vanaf het seizoen 1943-1944 t/m het seizoen 1952-1953. Het ledenaantal was in de tussenliggende jaren gegroeid van 38 naar 114. In de loop van het seizoen 1952-1953 is hij op 22-jarige leeftijd naar Australië vertrokken. Na enig zoeken is een drietal zwartwit elftalfoto’s gevonden waarop Leo staat. Op bijgaande foto zit hij geknield op de onderste rij, tweede van links, tussen Henk (Hentje) Aalbers en Ton Hendriks (keeper). De ouderen onder ons zullen ongetwijfeld nog de namen van een aantal spelers kunnen noemen.

Ger van Aalten heeft via email contact gezocht met Leo en afgesproken dat Leo het orioncomplex komt bezoeken op dinsdag 19 juli om 15.00 uur. De archiefcommissie kijkt of er nog enkele oud-leden uit de eerder genoemde jaren zijn die bij die gelegenheid aanwezig kunnen en willen zijn om de nodige herinneringen op te halen. Uiteraard is iedereen die op eigen initiatief Leo van Haren wilt ontmoeten ook van harte welkom.

Op 19 juli is het clubhuis volop in bedrijf als vierdaagsehotel. Desondanks is volgens de organisatoren daarvan de ruimte in ons clubhuis waar tijdens de competitie het wedstrijdsecretariaat zetelt eventueel beschikbaar om Leo en andere belangstellenden te ontvangen.

Hopelijk kan Orion ertoe bijdragen om het verblijf van Leo in Nijmegen tot een geweldige en onvergetelijke gebeurtenis te maken.

Archiefcommissie SV Orion