AWC - Orion1

Door Hans Loen 13 augustus 2016

Week2 zit erop en ondanks dat we vandaag een beroerde wedstrijd speelden kijken wij als Technische Staf toch redelijk tevreden terug op de eerste twee weken.

Ik ga mijn 19e seizoen in en ik ben toentertijd naar Orion gekomen om te presteren. En dat gaan we nu ook doen, dat is geen vriendelijk verzoek, maar en dat klinkt misschien cru een dwingend verzoek. De woede die ik vanmiddag had, die wil ik elke wedstrijd bij de spelers zien. Het enige dat de spelers moeten doen is spelen zoals we de laatste jaren spelen. Je moet als speler een doel hebben en niet lopen aankloten. Elke training, elke wedstrijd moet gewonnen worden. Wie niet volgt valt af. Wie wel volgt krijgt er veel voor terug. Investeren in jezelf.

Winnen doe je niet op bestelling, op belangrijke momenten; winnen is een gewoonte die uit de tenen moet komen. Altijd en overal.

Teamdiscipline is het toverwoord, We hebben liever een matige speler met een geweldige instelling, dan een geweldige speler met een matige instelling. Ook dit seizoen staat de gedisciplineerde wijze van werken hoog in het vaandel. Wie is er bereid om 90 minuten lang in dienst van het elftal te spelen? Zijn de spelers er klaar voor, want het 2e jaar in de 1e klasse is dan ook het meest zware uit alle voorgaande seizoenen!

We hebben nog drie weken te gaan met nog 4 oefenwedstrijden, we zitten op de helft en nu moeten we stappen gaan maken. Tuurlijk is de voorbereiding niet altijd even leuk, met name als je weinig of niets uitgevoerd hebt in de vakantie. Conditioneel, Tactisch en Technisch leggen we nu een basis hoe we in de 1e helft van de competitie willen/gaan presteren.

Dinsdag spelen we een oefenwedstrijd tegen 1e klasser AWC.  We kijken of we weer een stapje dichterbij komen daar waar we heen willen. De spelers hebben allemaal hun minuten mogen maken en langzaam gaan we naar een basis toewerken die op 4 september de openingswedstrijd in de competitie gaan spelen. Over een aantal weken kan die basisformatie er zomaar anders uitzien en dat ligt vooral bij de speler zelf. Eerst in de spiegel kijken en vooral geen excuses zoeken.

Tot dinsdag in Wijchen.