Zuinige zege Vrouwen 1

Door Steven Bartels 31 oktober 2021

De uitwedstrijd tegen Eldenia 2 werd met 0-1 gewonnen. Matchwinner was Jip Huisman, die goed profiteerde van een fout in de verdediging van Eldenia. Het was een wedstrijd waarover je kunt zeggen: het belangrijkste is dat we 3 punten hebben. Orion voetbalde stroef. Verdedigend was alles onder controle, maar de creativiteit en explosiviteit die nodig was om door het drukke midden voor gevaar te zorgen ontbrak. In de eerste helft kwamen buitenspelers Daniëlle Derks en Jip Huisman nog wel een paar keer goed door, maar kwam het niet tot een bruikbare voorzet. De tweede helft was (ja, wat was het eigenlijk?) tamelijk saai. Robin Schrooten was het dichtst bij een doelpunt, met een kopbal na een corner. Door drie zeges op rij hebben de vrouwen, na de valse start tegen Kunde, de weg omhoog op de ranglijst wel gevonden. Volgende week ontvangen we thuis OVV'67. De wedstrijd begint om 11.00u.