Zaterdag 22 juni: Footgolf

Door Guus Biessels 27 mei 2019

Op zaterdag 22 juni vanaf 11.00 uur vindt op het prachtige sportpark Mariënbosch van SV Orion te Nijmegen de 3e editie plaats van het Kolmeijer Footgolf Nijmegen event.

Footgolf heeft zich de afgelopen jaren ontwikkeld tot een populaire sport in Nederland, wat uiteindelijk geresulteerd heeft in een officiële footgolfbond. Wij zullen deze sport tijdens ons evenement nog sensationeler maken. Op een uitdagend parcours van 11 holes moet de bal vanaf tribunes, paardenoxers en over andere hindernissen gespeeld worden. Naast holes die eindigen met een gat in de grond zijn er ook zogenaamde “hangende” holes, zoals het schieten in een autowrak.
Een genot voor iedere amateurvoetballer om mee te doen, vooral als je door de voorronde heen komt en je plaatst voor de finale op de zaterdagmiddag. De beste spelers uit de voorrondes zullen uit gaan maken wie er met de hoofdprijs van doorgaat.

Inschrijven
Kijk op www.footgolfnijmegen.nl en schrijf je in als individu of als team (5 pers.). Ook leuk als seizoensafsluiting met je team! Deelname is vanaf 14 jaar.

Bekijk hier de aftermovie van vorige editie:

And the winner is…Fieldwork Foundation!
De grote winnaar van dit evenement is al bekend, dat is wederom de Fieldwork Foundation. De opbrengst, inclusief het inschrijfgeld, gaat in zijn geheel naar deze stichting.

Wat doet Fieldwork Foundation?
Met zeer gerichte acties brengt Fieldwork Foundation verandering daar waar het leed in de regio Nijmegen het grootst is. We richten ons niet op één specifieke doelgroep maar laten ons informeren door de ‘mensen uit het veld’, zo weten wij waar onze hulp echt nodig is. We onderhouden bijvoorbeeld contact met:

•          Wijkagenten
  •          Artsen & Doktoren
  •          Mensen in de hulpverlening
  •          Ambulancebroeders

Welke acties passen bij Fieldwork Foundation?

•          Een ernstig ziek kind dat nog een grote wens heeft, wij brengen deze in        vervulling.
  •          Een gezin dat door heel veel pech gedwongen is om eten te halen bij de voedselbank, rond kerst bezorgen wij een goed gevuld kerstpakket.
  •          De moeders en kinderen uit het ‘blijf van me lijf huis’ krijgen een dag vol plezier! De moeders gaan naar een kuuroord en de kinderen naar een klim- en speelhal.
  •          Een inbraak bij een gezin dat het al niet breed heeft. Wij kopen een nieuwe fiets en betalen het lidmaatschap voor de voetbalvereniging zodat de inwonende zoon wel weer kan sporten.