Wedstrijdverslag 2.0

Door Tijs Tummers, voorzitter 20 oktober 2017

Geen amateurduel compleet zonder het wedstrijdverslag na afloop.

Waar literaire aspiraties hand in hand gaan met feitelijke wedstrijdinformatie.

Een knipoog hier, een inside joke daar, en een positieve blik op de prestaties van onze Orion-spelers, maken het wedstrijdverslag telkens weer tot aangenaam leesvoer.

Zo lees ik met heel veel plezier de verslagen die Bas Bloem me wekelijks toestuurt over het elftal van zijn zoon, SV Orion JO17-2. De lol die Bas er zelf aan beleeft proef je in elke regel.

Ook andere ouders kunnen er wat van, we hebben er niet voor niets op onze homepage een speciale plek voor ingeruimd.

Helaas voor Bas en de andere ouders ben ik er onlangs achter gekomen dat het geschreven wedstrijdverslag wel heel erg 1.0 is.

Het was na de wedstrijd SV Orion C1 - Bennekom C1 dat ik na afloop aan de achterkant van onze tribune twee jongens van Bennekom met hun telefoon in de weer zag.

De ene jongen hield de telefoon vast voor het hoofd van zijn fris gedouchte maatje, die druk aan het praten was.

Toen ik nieuwsgierig vroeg wat ze aan het doen waren kreeg ik te horen: “Wij moeten deze week het wedstrijdverslag doen.”

De jongens deden zogezegd een “FOX Sportje”! Met de ene Bennekom-speler in de rol van Jan-Joost van Gangelen en de ander in die van - laten we zeggen - Sofyan Amrabat.

Daarbij werkten ze ongemerkt aan hun spreken-in-het-openbaar en waren ze al voor ze in de auto terug naar Bennekom zaten bevrijd van hun verplichting.

Kortom: wedstrijdverslag 2.0.

Natuurlijk zocht ik een dag later het resultaat op (op de pagina even naar beneden scrollen): https://www.vvbennekom.nl/113/18149/uitslagen/wedstrijd-details/

Benieuwd of het navolging krijgt onder onze jongens.

Maar hoop toch ook dat Bas en andere ouders gewoon hun verslagen blijven schrijven!

Voorzitter Tijs Tummers blogt wekelijks over wat hem opvalt bij Orion