Wedstrijdsecretariaat

Door Tijs Tummers, voorzitter 7 oktober 2015

De vrouwen van VR2 spelen op de vroege zondagochtend hun wedstrijd, drinken na afloop samen nog wat en gaan dan ieder huns weegs om een nadere invulling te geven aan de zondag.

Maar afgelopen zondag zag ik Judith Thijssen en Jeanine Leyser na hun ochtendwedstrijd nog tot laat in de middag door het clubhuis lopen.

Ze waren druk in de weer achter een laptop, hielden overleg, maar pikten ook nog wat fases mee van de wedstrijd van ons eerste.

Pas later begreep ik dat zij die dag de beurt hadden het wedstrijdsecretariaat in te vullen.

Op zondag hebben we namelijk niet de luxe van de zaterdag, waar sinds jaar en dag John Brits en Peter Zunneberg het wedstrijdsecretariaat runnen.

Het optreden van Judith en Jeanine was dus misschien uit nood geboren, maar ik vond het wel wat hebben.

Het toonde heel duidelijk: Orion = de leden. En de leden = Orion.

En dat bij een vrijwilligersorganisatie niets vanzelf gebeurt, maar dat we samen de club draaiende moeten houden.

Dat lukte zondag heel goed.

Aanstaande weekend is weer een ander elftal aan de beurt.

Ook voor hen veel succes, en mooi dat het zo wordt opgelost.

Voorzitter Tijs Tummers blogt wekelijks over wat hem opvalt bij Orion