Vrouwen 1 wint met 4-0 van HVCH

Door Steven Bartels 2 oktober 2022

De ene week is de andere niet. Vandaag speelde Orion een goede wedstrijd en werd HVCH met 4-0 verslagen. Vanaf de eerste minuut heerste Orion. Julie Harts - vandaag vanaf 9 gestart - soleerde na 3 minuten door de defensie van HVCH , maar zag haar doelpoging net gestopt door de keepster. Even later kopte Imke Janssen een voorzet van Julie net naast. Nog een paar minuten later zag Anne Tankink dat Fien van der Borgh vrijstond om in te tikken, maar de voorzet kwam op kniehoogte en bleek te moeilijk te controleren. De veldbezeting bij Orion was steeds goed. Alleen in de uitvoering in de laatste fase was het net te slordig. In de 28e minuut kwam Orion eindelijk op een terechte voorsprong. Anne Tankink kon voorbereidend werk van Julie en Robin Schrooten afwerken. Bij rust had het gat al groter dan 1 doelpunt moeten zijn, maar we gingen de rust in en uit in de overtuiging dat we het krachtsverschil snel in doelpunten zouden vertalen. Dat gebeurde in de 9e minuut, toen Nena Hopmans een sprint trok om op tijd rand 16 te zijn. En daar arriveerde ze inderdaad mooi op tijd om binnenkant voet laag in de linkerhoek (bezien vanuit de aanvaller) af te werken. Het was dan misschien geen kanonsschot, maar goed genoeg gemikt om de HVCH-keepster te verschalken. Na 20 minuten in de tweede helft was de wedstrijd beslist. Imke Janssen dribbelde het strafschopgebied in, vond Fien die klaar stond op de penaltystip, maar Fien had gezien dat links van haar Anne in een nog betere positie stond. Breed leggen, afronden. De tweede van Anne vandaag. Julie bekroonde een goede wedstrijd met een prachtige 4-0: diagonaal, verre hoek, onhoudbaar (zie foto).