Vrouwen 1 verliest na strafschoppen van A.C.V.

Door Steven Bartels 23 oktober 2021

De eindstand in de bekerwedstrijd tegen hoofdklasser ACV was, na 120 minuten voetbal, 1-1. Orion miste 1 strafschop; ACV schoot 5x raak.

Orion speelde een heel goede wedstrijd in Assen. Alle speelsters, niemand uitgezonderd, presteerden maximaal. We creëerden in de eerste helft verschillende kansen, maar dat gold ook voor de tegenstander. De gelijke ruststand (0-0) was een goede afspiegeling van de krachtsverhoudingen. Na rust was de thuisploeg de betere. Orion bleef met passie voetballen, knokte zich leeg en bleef overeind. Na 90 minuten was het nog altijd 0-0. In de eerste helft van de verlenging maakte Daniëlle Derks met een prachtig doelpunt de 0-1 voor Orion. Halverwege de tweede helft van de verlenging maakte ACV gelijk. Robin Schrooten was vlak voor tijd heel dicht bij de winnende voor Orion, ze raakte de onderkant van de lat. De strafschoppenserie werd helaas verloren. Toch was het een schitterende voetbalavond. De staf heeft genoten van een ploeg die alles gaf en ook nog goed voetbalde. Keepster Suze Meijer speelde een magnifieke wedstrijd. Fenne van Oss stond ook weer op het wedstrijdformulier: als vlagger. Het is een begin.