Vrouwen 1 redt het niet

Door Steven Bartels 19 juni 2022

In de tweede ronde van de nacompetitie is Vrouwen 1 uitgeschakeld voor promotie door SDO. Na 90 minuten was de stand 3-3. In de verlenging viel het doek: het werd 4-6.

We waren gewaarschuwd voor de spits van SDO, maar waarschuwen was niet genoeg. Al na 40 seconden scoorde ze en stonden we met 0-1 achter. Na een kwartier spelen was het 0-2 en het was aan enkele knappe reddingen van keepster Suze Meijer te danken dat we niet al na een half uur op een bijna onoverbrugbare achterstand stonden. Een verre uittrap van Suze leidde tot de 1-2. Ze bereikte Fien van de Borgh, die het overzicht behield en de bal panklaar legde voor Anne Tankink. Na rust kwam Orion al snel op 2-2. Julie Harts prikte van dichtbij de gelijkmaker binnen. Bij de eerste de beste uitbraak van SDO na rust stonden we meteen weer op achterstand. Hard strijden en veldoverwicht leidde in de 89e minuut tot een strafschop, nadat Fien werd neergehaald. Anne Tankink benutte hem kalm. Het scheelde een haar of we hadden de wedstrijd in de laatste seconden van de wedstrijd nog beslist. We hadden het gevoel het psychologische voordeel te hebben door de late gelijkmaker, maar het pakte anders uit. SDO liep in de verlenging uit naar 3-6. Anne Tankink maakte daarna nog haar derde van de middag, maar het was niet genoeg om het nog spannend te maken. Daarmee is er een einde gekomen aan een lang seizoen. Het is zo kort na de uitschakeling niet het moment om te evalueren. We speelden twee verlengingen in de nacompetitie. We gaan daarvan bijkomen en kijken uit naar het volgende seizoen.

De foto is gemaakt door Liede Faber.