Vrouwen 1 op schot tegen OJC Rosmalen

Door Steven Bartels 4 december 2022

Vrouwen 1 versloeg vanmorgen OJC Rosmalen met 2-9. Robin Schrooten scoorde maar liefst vier keer! Anne Tankink en Evy de Kort troffen elk twee keer doel.

Hoewel Orion vanaf het begin aan de touwtjes trok, was het Rosmalen dat na 11 minuten op voorsprong kwam. Na deze domper was Orion een minuutje of 10 de draad kwijt, wat tot een tweede mogelijkheid voor de thuisploeg leidde. Suze Meijer kwam razendsnel van haar lijn om het gevaar te bezweren. In de twintigste minuut kwam Orion op gelijke hoogte. Fien van der Borgh passte op Anne en die tekende uit de draai voor de gelijkmaker. Vanaf dat moment kwam het vertrouwen terug en speelde Orion een uitstekende wedstrijd. Na 33 minuten werd het 1-2 door een eigen doelpunt. Die werd wel ingeleid door een prima aanval en een strakke voorzet van Fien: toch zelf afgedwongen dus. Nog voor rust viel de 1-3. Linksachter Margo bereikte Lotte Wijers, die de bal klaarlegde voor Robin. Haar afstandschot ging prachtig in de bovenhoek.

Al in de 47e minuut scoorde Robin opnieuw, opnieuw met een afstandsschot. Ondanks de dominantie liet Orion zich even later nog een keer verrassen door de uitstekende spits van Rosmalen, snel en dodelijk in de afronding: 2-4. In de 62e minuut bracht Robin het verschil weer op drie. Met een slimme vrije trap zette Daniëlle Derks Robin vrij voor de keeper; die had vandaag kennelijk haar wondersloffen aangetrokken en  werkte kalm af. De 2-6 werd gemaakt door Evy de Kort, na een uitstekende combinatie tussen Anne en Julie. De 2-7 kwam van de schoen van Anne. De aanval werd opgezet door Robin, Julie werd vrij voor de keeper gezet en die had oog voor Anne, die naast haar stond te wachten om in te tikken. Ook Evy maakte nog een tweede doelpunt, zelf gecreëerde kans, feilloos afgewerkt in de verre hoek. De negende goal kwam opnieuw van Robin, die zo haar vierde doelpunt van de ochtend maakte. Vorige week haar bevrijdende eerste seizoenstreffer en nu een recordscore. Maar niet alleen de doelpuntenmakers verdienen de complimenten: Orion leverde een heel goede teamprestatie. We kijken met vertrouwen uit naar de laatste twee wedstrijden voor de winterstop.

Foto: @rvg_fotografie