Vrouwen 1 na rust ruim langs Nuenen 2

Door Steven Bartels 17 oktober 2021

In Nuenen werd met 1-6 gewonnen, na een 1-2 ruststand.

De uitslag doet misschien vermoeden dat Orion de punten gemakkelijk ophaalde, maar dat was niet het geval. Het team begon stroef en nerveus aan de wedstrijd en werd op eigen helft onder druk gezet. Onder die druk werden fouten gemaakt en ontstonden er kansen voor Nuenen. Het was aan keepster Lotte Jacobs te danken dat er niet al na een half uur 3 tegendoelpunten op het Brabantse scorebord stonden. Nuenen scoorde maar 1 keer (1-0), voordat Orion na een half uur spelen wat meer greep op de wedstrijd kreeg. Na ruim 35 minuten schoot Julie Harts van afstand verrassend hard met rechts de gelijkmaker binnen. Vlak voor rust zette Nena Hopmans Orion op 1-2 met een intikker. Met deze wat gelukkige voorsprong gingen we de rust in. In de eerste minuut na rust werd de wedstrijd eigenlijk beslist, toen Imke Janssen (in twee pogingen) de 1-3 scoorde, na een goede actie en voorzet van Jip Huisman. Daarna domineerde Orion de wedstrijd en had de score nog verder op kunnen lopen. Nena Hopmans maakte de 1-4, waarna Fien van der Borgh met twee doelpunten (waaronder en benutte strafschop) de eindstand bepaalde op 1-6. Een speelster van Nuenen lijkt een nare knieblessure te hebben opgelopen. We wensen haar beterschap.