Vrouwen 1 gelijk tegen Nuenen 2

Door Steven Bartels 20 mei 2022

De inhaalwedstrijd van vrouwen 1 tegen de nummer laatst van de competitie, Nuenen 2, werd gisterenavond niet gewonnen. Opnieuw had de ploeg veel balbezit, maar kon slechts 1 punt worden bijgeschreven: 1-1.

Na twintig minuten spelen was de tussenconclusie dat Orion een duidelijk veldoverwicht had. Op het onderdeel overspelen en de bal in de ploeg houden, was weinig aan te merken. Het leek een kwestie van tijd, dat dit overwicht in een voorsprong werd omgezet. Dat gebeurde niet. Ondanks het balbezit, was er weinig echte dreiging. De keepster van Nuenen werd nauwelijks getest. De combinaties door het midden liepen steeds stuk in de voorlaatste of laatste fase, verschillende doelpogingen gingen een (of soms twee) meter naast of over het doel. Na rust hetzelfde spelbeeld: Orion in balbezit. Na 12 minuten kwam Orion op voorsprong. Robin Schrooten stuurde Fien van der Borgh weg, links in het strafschopgebied en Fien wist vanuit een moeilijke positie de verre hoek te vinden. De voorsprong bleek geen bevrijding. Bij de eerste serieuze aanval van Nuenen, in de twintigste minuut van de tweede helft, was het meteen raak. Een voorzet van rechts, werd goed afgewerkt. De gelijkmaker was de start van een matige fase van Orion. Haast, onrust, te weinig overleg. In het laatste deel van de wedstrijd werd het 'strijden met goede bedoelingen', maar het paste allemaal niet. De jarige aanvoerster Eva van Gelder had een mooier cadeau verdiend dan dit magere gelijkspel.