Vrouwen 1 eindigt als 2e in competitie

Door Steven Bartels 6 juni 2022

Een 0-2 overwinning, op bezoek bij stadsgenoot Kunde, heeft Orion de tweede plaats in de competitie opgeleverd. En belangrijker: een thuiswedstrijd in de nacompetitie voor promotie naar de Hoofdklasse.

De eerste helft was van Orionzijde bijzonder moeizaam. Matige veldbezetting, voorspelbare of verkeerde keuzes, te zachte passes. Niet verwonderlijk dat de eerste grote kans voor Kunde was: met een hard schot op de buitenkant van de paal kwamen we goed weg. Na een kwartier weet ook Orion een kans te creëren. Lotte Weijers kopt uit een hoekschop net over. Daarna zijn de betere kansen weer voor Kunde. Pas in de laatste minuut voor rust worden wij echt dreigend. Imke Janssen wordt vrijgespeeld, kan de 16 ingaan en schiet net naast.

Na rust zag het er, in elk geval de eerste twintig minuten, een stuk beter uit. Fien van der Borgh viel in de 50e minuut in en leverde in diezelfde minuut een strakke lage voorzet af die door Anne Tankink werd binnengegleden. Tien minuten later was hetzelfde duo verantwoordelijk voor de 0-2. Dit keer rondde Anne een hoge voorzet van Fien (met links) met de kop af. De rest van de wedstrijd stond in het teken van afwisselend regen en zon (jas aan, jas uit). Het veldspel sloot zich daarbij moeiteloos aan. Het doel vandaag was 3 punten halen en zo de tweede plaats zeker stellen. Dat is gelukt. Vanaf morgen staat het vizier op de nacompetitie.