Vrouwen 1 boekt vierde zege op rij

Door Steven Bartels 7 november 2021

Door een 3-2 overwinning op OVV'67 is vrouwen 1 geklommen naar de tweede plaats op de ranglijst. Orion creëerde veel kansen, maar benutte er te weinig. Daardoor bleef OVV'67 in de wedstrijd en was het spannend tot het eindsignaal. Orion ging uitstekend van start en Evy de Kort scoorde al in de eerste minuut. De ploeg liet vervolgens na om de wedstrijd vroeg te beslissen. OVV maakte na ongeveer 35 minuten gelijk door een slordigheidje in onze defensie. Direct na rust, in de 46e minuut, zette Jip Huisman Orion weer op voorsprong. Dat was het startsein voor een serie uitgespelde kansen. Het creëren van kansen was het pluspunt van deze wedstrijd; het benutten ervan het verbeterpunt. We hadden de wedstrijd in de eerste 20 minuten van de tweede helft - zoals dat heet - in het slot móeten gooien, maar lieten het na. En dan gebeurt wat je kunt voorspellen: dan valt de 2-2. Een gelijkspel zou vanmiddag als een nederlaag hebben gevoeld. Orion zette nog één keer aan. Fien van der Borgh wist met een goede steekpass Nena Hopmans te vinden, die de bal (nu wel :-) beheerst langs de keeper in de hoek schoof. De meiden bezorgden het publiek nog een paar nerveuze slotminuten, maar stonden geen tegendoelpunten meer toe. Weer 3 punten erbij. En de zon scheen heerlijk vanmiddag! Volgende week oefenen tegen hoofdklasser Someren en dan op naar VDZ.