Voorbeschouwing Vorden 1 - Orion 1

Door Michiel Kompier 30 maart 2018

Op bovenstaande foto staat Roel. Roel heeft afgelopen woensdag een kruisbandoperatie ondergaan en gelukkig ging dat goed. Namens heel Orion een voorspoedig herstel Roel!

Zondag was een mooie dag voor Orion 1. Met goed voetbal werd SDOUC terug naar huis gestuurd. Toen ook bleek dat deze keer ook de andere uitslagen goed mee zaten, kon de dag niet meer stuk. Zo maakte Orion een mooie stap op de ranglijst. Opvalt dat momenteel de verdediging, inclusief keeper Stan, staat als een huis. Op het middenveld lost de wekelijks uitblinkende Jevrin zijn belofte als talent is, en onze aanvallende middenvelders en voorwaartsen zijn steeds in beweging en vaak dreigend. Namens de selectie nog een heel hartelijk dank je wel aan de AHOE-side, als zo vaak ook afgelopen zondag een grote steun in de rug.

Maar zondag is al weer voltooid verleden tijd. Op eerste paasdag (een unicum in het amateurvoetbal) rijdt de bus ons naar Vorden. De plaatselijke voetbalclub heeft de punten hard nodig en zal ons een warm onthaal willen bereiden. Alleen als we dezelfde inzet en wedstrijdinstelling hebben als afgelopen twee weken, kunnen Orion's andere kwaliteiten zondag de doorslag geven.

Dan nog twee nieuwtjes van het transferfront. Bart de Lange gaat ons verlaten en speelt volgend seizoen bij plaatsgenoot Union. Bart maakt een lastig seizoen door, want hij kampt met een opeenvolging van spierblessures. Maar gelukkig heeft hij deze week weer goed kunnen trainen, dus we hopen hem binnenkort weer aan het werk te zien.

De technische staf is blij met de komst van Noek Beers naar Orion. Noek is een jonge aanvaller die momenteel uitkomt voor de zaterdagtak van De Treffers. Hij is momenteel regionaal topscorer met 20 doelpunten, en ook vorig seizoen voerde hij die ranglijst aan en wist hij het net vaak te vinden (25 doelpunten). De komst volgend jaar van Noek en ook van Tim van de Hurk past bij ons streven om de huidige groep grotendeels bij elkaar te houden, maar ook enkele gerichte versterkingen te realiseren.

We hopen zondag weer veel Orion-supporters te begroeten in Vorden!