Voorbeschouwing Voorwaarts Twello 1 - Orion 1

Door Michiel Kompier 27 oktober 2017

In elke voetbalcompetitie loop je op een gegeven moment tegen puntverlies op, maar we hadden dat moment graag nog wat langer uitgesteld. Maar het was niet best wat we in Ulft lieten zien, en de overwinning van SDOUC was natuurlijk verdiend. Als voetballer wil je na zo'n nederlaag het liefst zo snel mogelijk de volgende wedstrijd spelen. Je wilt aan jezelf, aan je medespelers en aan je omgeving laten zien dat je individeel en als team wel degelijk de kwaliteit en instelling hebt om dit soort wedstrijden te winnen. Daarom is het mooi dat aanstaande zondag weer een uitwedstrijd op het programma staat, tegen een goede tegenstander: Voorwaarts Twello. Als we deze tegenstander bestrijden met de vaardigheid, instelling en kwaliteit waarmee deze week getraind is zijn er goede mogelijkheden.

Dan nog even een persoonlijke noot: als voetballertje trok ik voor het eerst de voetbalschoenen (Quick) aan bij SV Wilp. Een voetbalopleiding kreeg je bij deze kleine dorpsclub niet echt, maar dat was niet erg want we voetbalden letterlijk elke dag in de speeltuin. In mijn herinnering was dat best een groot veld, maar toen ik er later weer eens ging kijken bleek het aan de nogal kleine kant. Wilp is een plaatsje dicht bij Twello. In die tijd waren er drie voetbalclubs in Twello: Avanti, V & K, en Voorwaarts. De eerste twee zijn niet zo lang geleden gefuseerd tot SV Twello, maar Voorwaarts -waartegen ik dus vaak voetbalde- is er nog steeds. Ook om die nostalgische reden verheug ik me op aanstaande zondag. Toen ik als kind tegen Voorwaarts speelde kon ik al niet tegen mijn verlies, en dat is in de loop van de tijd wel wat maar niet veel veranderd. We rekenen erop dat Orion 1 er alles aan zal doen om de misstap van vorige week te doen vergeten.

De bus naar Twello vertrekt om 11.30 uur en er is natuurlijk plaats voor onze trouwe supporters.