Voorbeschouwing Tubantia 1 - Orion 1

Door Michiel Kompier 27 september 2019

Orion leverde een goede teamprestatie tegen Rohda Raalte, maar hield toch geen (punt(en) over aan de eerste thuiswedstrijd. Verdedigend hadden we de zaakjes goed voor elkaar, maar in balbezit brachten we uiteindelijk niet genoeg. Deze week hebben we weer goed kunnen trainen en is de ziekenboeg verder uitgedund. Stan, Mitchell en Roel zijn nog aan het herstellen, maar Vince, Noek en Lewis komen er weer aan. Dat betekent dat we met een aardige selectie op weg kunnen naar Hengelo, waar Tubantia ons opwacht.

Het afgelopen weekend boekten de jeugdselectie-teams goede resultaten. Zelf was ik bij Achilles 29 O19 tegen Orion O19. Orion won met 0-10 (de scheidsrechter maakte er 0-9 van op het electronisch wedstrijdformulier). Het klasseverschil was schrikbarend en zo groot dat de argeloze toeschouwer zich afvroeg of de thuisclub het seizoen wel gaat afmaken in deze afdeling. Zaterdag is er de gelegenheid om de O19 en onze andere junioren-selecties thuis op Marienbosch te zien spelen: O15 (10.30 uur), O17 (12.30 uur) en O19 (14.45 uur, tegen Venray O19). Aanbevolen!

En dan zijn er voor onze trouwe supporters nog wel enkele plaatsen vrij in de bus naar Hengelo, het vertrek zondag is om 11 uur precies. Het afgelopen seizoen waren er steeds veel supporters bij onze uitwedstrijden, dat geeft de ploeg een flinke steun in de rug. We hopen dat deze traditie wordt voortgezet zondag bij Tubantia.

We wensen alle Orion-teams veel plezier en veel succes het komende weekend.