Voorbeschouwing Spero 1 -Orion 1

Door Michiel Kompier 16 november 2018

In een indrukwekkende en sfeervolle bijeenkomst nam Orion vandaag afscheid van ons lid van verdienste Eric Joosten. Eric was een geliefd en bijzonder mens, hij was ook een ras Orion-lid. Eric was ook bekend als onze Kerstbingo-master. Hij laat een grote leegte achter. Wij wensen zijn familie en vrienden heel veel sterkte.

Veel van de Orionisten die vanmorgen aanwezig waren bij de afscheidsbijeenkomst van Eric zullen zich zondag langs de lijn melden in Elst. De plaatselijke trots, Spero, ontvangt dan ons eerste elftal. Het gaat om de laatste wedstrijd van de eerste periode, beide ploegen hebben nog kans op het winnen daarvan. Orion staat er iets beter voor, bij winst is het periode-kampioenschap een feit. Dat klinkt simpel maar dat is het niet. Ik kan me niet herinneren dat ons eerste elftal ooit won bij Spero. Eerder dit jaar bleken beide ploegen aan elkaar gewaagd, het werd toen 0-0 op sportpark De Pas. Orion staat er goed op, Tim is nog geblesseerd en Naud heeft een spierblessure, maar verder zijn we klaar voor deze kraker. Nu zijn er mensen die zeggen dat je in dit soort wedstrijden uit de duels moet blijven, maar die vergissen zich. Tegen Spero kun je niet uit de duels blijven, je zult deze moeten winnen en op de momenten dat het kan moet je voetballen. Diegenen die gisteravond de training bezocht hebben zullen gezien hebben dat we die combinatie in principe beheersen, laten we zondag maar eens zien of dit er dan ook uit komt.

En voor wie liever dicht bij huis blijft en de zevenheuvelenloop weet te vermijden: om 12 uur speelt Orion 1 (vrouwen) ook een topper, tegen Nuenen. De winnaar kan de eerste periode bijschrijven!