Voorbeschouwing Spero 1 - Orion 1

Door Michiel Kompier 26 januari 2018

Na een geslaagde trip naar Valencia kunnen we niet anders concluderen dan dat we een prima voorbereiding hebben gehad op de topper tegen Spero aanstaande zondag. Er is onder goede omstandigheden goed en hard getraind en we hebben vier oefenwedstrijden gespeeld tegen steeds sterkere tegenstanders: Trekvogels, DIO (derde klas), Bemmel (eerste klas) en RKHVV (hoofdklas). Al deze wedstrijen zijn, meestal ruim, gewonnen, maar zeker zo belangrijk is dat we er steeds beter in slagen om de manier waarop we willen voetballen in balbezit en ook zonder bal te realiseren. Ook is duidelijk dat we de luxe hebben van een brede selectie, want ook als we wisselden stond er steeds een herkenbaar en kwalitatief goed elftal. Natuurlijk zijn er ook blessures, zoals bij Niels en Rene, en ook Naud en Dirk zijn nog niet fit. Maar daartegenover staat de terugkeer van Pim Boonstra die zich snel heeft aangepast en inmiddels wedstrijdfit is. We zijn nog niet op de helft van de competitie en zondag wordt nog niets beslist maar het zou wel mooi zijn om ook Spero aan de zegekar te binden. Dat zal niet meevallen, want de Elstenaren hebben tot nu prima uitslagen neergezet en traditioneel vormt Spero voor Orion ook een lastige tegenstander. We verheugen ons op een mooie krachtmeting en nodigen alle supporters uit om ons zondag in Elst te steunen. Aanvang 14.00 uur.