Voorbeschouwing SDOUC 1 - Orion 1

Door Michiel Kompier 19 oktober 2017

Tegen SML deden we afgelopen zondag goede zaken. Onder bijzondere, zonnige, omstandigheden werd de vierde overwinning op rij binnengehaald. SML speelde wel verzorgd voetbal, maar dreigend werden de gasten maar sporadisch. Orion creeerde wel veel kansen, en dat resulteerde in een paar mooie doelpunten, zie de video op deze site. Na de wedsrijd was het mooi toeven op het terras, waar ook Vrouwen 1 en Orion 2 hun overwinning vierden.

Afgelopen dinsdag toverde de technische staf de spelers een flink aantal video-beelden uit de wedstrijd tegen SML voor. De gekozen fragmenten gingen vooral om situaties waarin wij de bal niet (meer) hadden, dus ons spel bij balverlies. Beelden liegen niet: in dat onderdeel van het voetbal valt er bij ons nog wel wat te verbeteren, zo gaven de trainers aan de hand van de beelden aan.

Vandaag (donderdag) wordt Vincent Pessanha geopereerd aan zijn knie. Namens de hele vereniging: Vincent, een voorspoedig herstel toegewenst!

Zondag gaan we naar de Achterhoek, waar SDOUC de gastheer is. We kijken er naar uit, de ervaring leert dat verenigingen in deze regio hun gasten vaak gastvrij onthalen. Of dat ook op het veld staat te gebeuren valt nog te bezien. SDOUC is een gerenommeerde vereniging, waar het momenteel niet lekker gaat met het eerste elftal. Volgens mij hebben we de vorige keer dat we daar speelden een 0-3 overwinning kunnen bijschrijven. Zondag zal dat zeker niet gemakkelijk weer gebeuren. SDOUC moet punten halen.

Zondag om 16.15 uur weten we meer!

De bus naar Ulft vetrekt zondag om 11.45 uur. Er is nog plaats voor supporters!