Voorbeschouwing Rigtersbleek 1 - Orion 1

Door Michiel Kompier 11 oktober 2019

Het was een zondagmiddag om niet gauw te vergeten. Allereerst door de kwaliteit van het voetbal dat Orion tegen Stevo op de mat legde. Drie momenten dringen zich op: 1) de eerste goal van Noek, een kogel afgevuurd van 20 meter die precies in de winkelhaak eindigt, 2) de briljante pass van Marco op Mick die van rechts naar binnenkomt, en 3) de balaanname door Vince in de tweede helft, in de loop en op snelheid controleert hij de bal op een wijze waar Frenkie de Jong nog van kan leren. Spelplezier en enthousiame op de aardig gevulde tribune gingen hand in hand. Minpuntje is dat we de score verder hadden moeten uitbouwen. Ook mooi was de after party in het clubhuis: de barploeg en Orion 3 verdienen alle complimenten voor de wijze waarop ze deze hebben georganiseerd. Het was lekker druk en super gezellig. Als je wint dan heb je vrienden, zongen Herman Brood en Henny Vrienten. We moeten ons realiseren dat dit seizoen ook tegenslagen gaat bieden, ook dan moeten we dicht bij elkaar blijven. Zondag gaan we naar Rigtersbleek in Enschede, een mooie karakteristieke accommodatie met een echte voetbalsfeer. Gelukkig zijn vrijwel alle blessures geheeld, dus we kunnen ons met een sterke selectie melden in Twente.

Dan nog even over Orion Onder 23. Dat speelde onder leiding van Lodewijk afgelopen dinsdag de eerste wedstrijd van het seizoen, uit tegen AWC. Het won met 0-3. Orion O23 is een mix van jonge talentrijke spelers (uit Orion 1, Orion 2 en O19) en presenteerde zich wederom uitstekend.

De aftrap in Enschede aanstaande zondag is om 14 uur, en de bus vertrekt om 11 uur. We wensen alle Orion-teams dit weekend een mooie wedstrijd toe.