Voorbeschouwing Orion 1 -WAVV 1

Door Michiel Kompier 16 februari 2018

Ondanks een goede voorbereiding op de herstart van de competitie en ondanks alle goede voornemens werd het helemaal niks in onze laatste competitiewedstrijd. De nederlaag tegen buurman Germania kwam hard aan, en voelde als een mokerslag. Maar tegenslag en nederlagen horen ook bij sport, dat zien we natuurlijk ook geillustreerd op de Olympische Spelen in Korea. Nederlagen vragen ook om zelfonderzoek, waar zijn we individueel en als team te kort geschoten, wat hebben we tijdens de wedstrijd in balbezit en bij balverlies niet goed gedaan? Waarom is het niet gelukt om te spelen zoals we wilden spelen? Wat kunnen we daarvan leren? In die zin kan het verlies tegen Germania werken als een wake up call. Helemaal wakker waren we afgelopen woensdagavond op een ijskoud Marienbosch nog niet tegen Quick 1888, want na een doelpuntrijp treffen stond 4-7 (1) op het scorebord. Positief is dat iedereen weer speelminuten heeft kunnen maken en dat Rene terug is na zijn blessure. Negatief nieuws is dat Roel van Lavieren op de training een kruisbandletsel heeft opgelopen. We wensen Roel veel sterkte op de lange weg terug, maar Roel, dat zal je lukken!

Aanstaande zondag komt WAVV op bezoek. De uitwedstrijd werd door Orion gewonnen maar dit is zeker geen garantie voor deze terugwedstrijd. WAVV is een goed georganiseerde, fysiek sterke ploeg met enkele sterke aanvallers, en ook wel creativiteit op het middenveld. Orion zal zich echt moeten herpakken om een goed resultaat te behalen en zich zo te revancheren voor de slechte beurt tegen Germania. Het lijkt aardig weer te worden zondag, dus kom onze jongens steunen, ze kunnen uw steun goed gebruiken!