Voorbeschouwing Orion 1 -VIOD 1

Door Michiel Kompier 18 oktober 2018

Ik kan me niet een weekend herinneren met zulke slechte resultaten als het afgelopen weekend. Op zaterdag verloren O15, O17 en O19. Op zondag liet Orion 2 de punten aan Winterswijk, en Orion 1 verloor onverwacht in Varsseveld. Maar gelukkig zijn er dan nog de vrouwen: Orion 1 won ook haar vierde wedstrijd, dat is heel knap. In Varsseveld bakten we er niet veel van: voor rust heel veel balbezit en steeds op de helft van de tegenstander, maar we creeerden heel weinig. Hoogtepunt deze middag was een geweldig schot van Noek van zeker 35 meter, uit de draai, dat de lat schampte, en natuurlijk was daar een fraaie treffer van Vince Stans. Maar de overtuiging en duelkracht die er tegen Quick wel was, was nu ver te zoeken. Voetballend brachten we deze wedstrijd niet genoeg en qua wilskracht was Varsseveld ons de baas. Maar goed, in het voetbal komt er altijd weer de mogelijkheid voor revanche, en dat kan dan opnieuw tegen een ploeg uit de Achterhoek: VIOD. Dat is wel een mooie club die even weg is geweest maar door een spectaculaire nacompetitie weer in de tweede klasse speelt. Orion wil tegen de Doetinchemers niet opnieuw puntverlies leiden, dus dit kan een interessante krachtmeting worden. Onze jongens kunnen wel wat steun gebruiken, dus als het even kan: kom zondag naar Marienbosch!