Voorbeschouwing Orion 1 - Union 1

Door Michiel Kompier 5 april 2019

Precies een jaar geleden won Orion met 3-1 bij Union, een wat gelukkig tot stand gekomen overwinning. Door die prestatie klom Orion toen naar de eerste plaats op de ranglijst. Het vervolg was niet zo best, Orion haalde in de daarop volgende wedstrijden maar een paar punten en zag outsider Leones wedstrijd na wedstrijd winnen en er uiteindelijk met de titel vandoor gaan. Wat ik maar wil zeggen: diegenen die spreken van een 'Vorentscheidung' en die suggereren dat het dit jaar vast gaat lukken omdat Orion met 5 punten voorsprong bovenaan staat, zijn blijkbaar kort van memorie. We hebben nog niks, nou ja wel die tweede periode op zak natuurlijk, en we zullen van wedstrijd tot wedstrijd moeten leven om ons puntenaantal uit te breiden. Vooruit kijken heeft dus weinig zin, en al wat nu telt is de wedstrijd tegen Union. Eerder dit seizoen, en nog niet zo lang geleden, won Orion wederom op de Kluis, en net als een jaar eerder ging dat met veel moeite gepaard. Inmiddels heeft Union zich opgericht en een imponerende serie neergezet. Vooral de laatste weken volgen de (doelpuntrijke) overwinningen elkaar snel op. Goed nieuws voor de Unionisten is dat topaanvaller Siemen van Straten weer aan boord is. Deze oud Orion-speler is gelukkig hersteld van een zwaar knieletsel en we gunnen hem zijn terugkeer zeer. Dat betekent overigens niet dat we hem zondag graag zien scoren. Orion is ook niet echt blessurevrij, maar gelukkig komt Tim terug van een schorsing. Orion kan zich dus voorbereiden op een zware derby tegen een ploeg die zal willen stunten. Alle ingredienten dus voor een boeiende voetbalmiddag, aanstaande zondag. Kom onze jongens steunen, ze kunnen uw steun zondag goed gebruiken!