Voorbeschouwing Orion 1 - Stevo 1

Door Michiel Kompier 4 oktober 2019

Orion werd hartelijk ontvangen in Hengelo door Tubantia, mooie bestuurskamer ook trouwens. In een sportieve wedstrijd streden twee hardwerkende ploegen om de overwinning en Orion ging er uiteindelijk met de drie punten vandoor. Dat was niet onverdiend, verdedigend staat de ploeg uitstekend, dit keer met een wederom sterk spelende Jevrin op de positie van de al snel geblesseerde Jeroen. Mick viel prima in en scoorde op aangeven van Marco. Wat beter kan: bedachtzamer omgaan met balbezit, als we dat gedaan hadden was het niet bij 0-1 gebleven. Maar Vince en Noek maakten hun rentree en dat maakt de ploeg zeker sterker. Er was ook een tegenvaller: Alex, onze locomotief op het middenveld, viel uit met een enkelletsel. Zondag komt Stevo op bezoek, een fysiek sterke, stugge, en goed georganiseerde ploeg die vooral draait om de broers Wigger. Net als de thuisclub verzamelde Stevo tot nu toe drie punten. We gooien er maar weer een cliche tegenaan: Orion zal er alles aan doen om de eerste thuiszege van het seizoen te boeken.

Voorafgaand aan deze wedstrijd speelt Orion 2 tegen koploper en titelfavoriet HSC 2 (11.30 uur) en ook Vrouwen 1 speelt zondag thuis en wel om 12 uur. De tegenstander is Hontenisse en voor wie het weten wil, dat komt uit Kloosterzande. Laten we hopen op drie overwinningen voor de thuisclub, als prelude op een mooie Hollandse muziek-clubmiddag in het clubhuis (goed initiatief trouwens). Kom ook daarom aanstaande zondag naar Marienbosch!