Voorbeschouwing Orion 1 -SML 1

Door Michiel Kompier 13 oktober 2017

Zondag al weer de tweede thuiswedstrijd op het vertrouwde Marienbosch. Twee uitwedstrijden op het voor ons vaak lastige natuurgras zijn inmiddels in winst omgezet, al ging het afgelopen zondag in Wageningen wat moeizaam. Sprankelend was het tegen WAVV maar zelden, maar als je op deze wedstrijd terugkijkt blijft staan dat wij heel weinig kansen hebben weggegeven en meer kansen creeerden dat de tegenstander. Onder leiding van Stan en Luuk had de verdediging de zaakjes goed voor elkaar, en voorin hebben we dan toch de individuele klasse om zo’n wedstrijd te  beslissen. Deze week toch ook wat tegenvallers: de enkelblessure van de de laatste weken sterk spelende Jevrin belemmert hem zondag te spelen, en ook Alex kampt met een terugslag en is nu niet inzetbaar.

Wie deze selectie van nabij volgt zal weten dat er in deze groep goede vervangers klaar staan die ervoor zorgen dat deze blessures opgevangen kunnen worden. En hij of zij zal ook zien hoe de trainers er in slagen een groep te smeden die cohesief is en echt een team gaat vormen. Ook in die teamvorming worden nog steeds grote stappen vooruitgezet, spelers zien hoe ze op elkaar kunnen bouwen op en buiten het veld. Het is mooi om daar getuige van te zijn.

En SML? Dat vind ik wel een mooie club, leuk clubhuis, mooi hoofdveld, mooie shirts, mooi ook die wirwar van gangen en kleedkamers onder dat clubhuis. SML staat ook voor verzorgd voetbal. En SML heeft net als Orion een sterke jeugdopleiding en een aansprekende hoofdtrainer. Dit seizoen loopt het qua prestaties nog niet helemaal naar wens bij de Arnhemmers, die daar juist in deze wedstrijd graag verandering in zullen willen brengen.

Maar de opgave voor Orion is duidelijk, thuiswedstrijden moeten we winnen. Het belooft zondag mooi weer te worden, kom daarom ons eerste elftal ondersteunen. Voor onze voetballers zijn jullie aanmoedigingen echt een grote steun in de rug, dus vooral ook een oproep aan onze Ahoe-side. En als u tijd overhebt, kom dan eens kijken bij het tweede elftal dat fris en aantrekkelijk voetbal speelt, of op zaterdag, bijvoorbeeld om half drie als de O19 aantreedt tegen Juliana.