Voorbeschouwing Orion 1 - Halsteren 1

Door Michiel Kompier 13 mei 2022

Tegen Meerssen was Orion zondag niet opgewassen en dat resulteerde in een 3-2 nederlaag. Uitblinker aan Nijmeegse kant was doelman Stan Bruijsten maar ook hij kon de nederlaag niet voorkomen. De terugreis was lang maar werd opgevrolijkt door een hilarische quiz van de presentatoren Lars en Frenk, waarvoor hulde. Zondag krijgt Orion een nieuwe kans maar ook opnieuw een heel goede tegenstander. Tegen Halsteren speelden we twee keer eerder: een goed voetballende ploeg met enkele individueel zeer sterke spelers; een ploeg die je het gevoel geeft gelijkwaardig te zijn en er dan vandoor gaat met de drie punten. We zullen zien of we dat zondag kunnen voorkomen.

Van deze kant natuurlijk ook de felicitaties aan de staf en spelers van de O19 die zaterdag jongstleden op een vol Marienbosch (meer dan 500 toeschouwers) promotie naar de eerste divisie veilig stelden, een topprestatie. Aanstaande zaterdag krijgt ook de O23 de mogelijkheid om het verloren gegane terrein (tweede divisie) te herwinnen en kampioen van de derde divisie te worden. Daartoe moet in de kampioenswedstrijd wel afgerekend worden met Unitas. Dat wordt een mooie wedstrijd die begint om 15.45. Kom de O23 steunen!

Niet onvermeld mag tenslotte worden dat de VVON woensdag te gast in bij Orion voor een scholingsavond voor voetbaltrainers. Er zijn voordrachten en Orion 1 zal een demonstratietraining verzorgen. De avond is alleen voor VVON trainers, dus niet voor een ieder toegankelijk.

Tot zaterdag of zondag op de velden en veel succes voor alle Orionteams dit weekend!