Voorbeschouwing Orion 1 - EHC 1

Door Michiel Kompier 17 september 2021

In Silvolde, mooie club in de Achterhoek, legde Orion een goede partij voetbal op de grasmat, die zowel vlak voor de wedstrijd als gedurende de rust keurig besproeid werd. Verdedigend had Orion de zaken nu goed voor elkaar, maar omdat er voorin niet gescoord werd eindigde deze wedstrijd in 0-0. Dit leidde tot enige teleurstelling in de kleedkamer.

We hebben weer een week goed kunnen trainen en zondag staat de volgende wedstrijd op de kaart, EHC uit het Limburgse Hoensbroek komt op bezoek. EHC is een fusieclub met een mooie historie in het Nederlands (top)amateurvoetbal. De Limburgers hebben evenals Orion een stroeve start gemaakt en zullen nu toch echt punten willen gaan vergaren. Orion zal op zoek gaan naar de eerste overwinning in deze jaargang. Of dat zal lukken weten we rond een uur of vier zondagmiddag. We hopen dat net als bij de vorige thuiswedstrijd tribune en terras weer goed gevuld zullen zijn. Vooral het rumoerige terras is een welkome steun aan ons elftal, en dit wordt door de spelers zeer op prijs gesteld.

Dan nog even dit: Orion Onder23 heeft te kampen met enkele zware blessures: eerst Joep (kruisband), en nu ook Finn (sleutelbeen) en Scott (kruisband). Staf en spelers van Orion 1 wensen Joep, Finn en Scott veel succes bij de revalidatie. Over blessures gesproken, het was mooi om afgelopen donderdag Alex Kwieman weer voor het eerst voorzichtig terug te zien op het trainingsveld. De revalidatie van zijn achillespees-blessure loopt volgens schema.

Tot zondag!