Voorbeschouwing Orion 1 - Concordia Wehl 1

Door Michiel Kompier 15 maart 2019

De wedstrijd in Doetinchem had niet gespeeld moeten worden, de weersomstandigheden maakten voetbal echt onmogelijk. Volgens de spelers was het zelfs nog een stuk erger dan bij Eendracht in Mook, waar de bal toch ook al de meest vreemde capriolen maakte. Druk zetten, positiespel, dribbelen, corners nemen, bij deze wind zat het er echt niet in. VIOD kon wat beter met de omstandigheden omgaan dan Orion, dat met een gelijkspel genoegen moest nemen. Hoogtepunt voor mij was afgelopen zondag dat kind van de club Noud Jilesen, na langdurig blessureleed weer zijn eerste speelminuten maakte in Orion 1.

Zondag staat al weer de volgende wedstrijd op het programma, een thuiswedstrijd en wel tegen Concordia Wehl. Dat is een stugge en goed georganiseerde tegenstander, met een paar gevaarlijke aanvallers en een goede nummer 10. Bij Orion zijn de meeste blessures inmiddels hersteld, Vince Stans die tegen VIOD moest passen, is weer inzetbaar, evenals Pim van Limbeek. Dat is goed nieuws, en goed nieuws is ook dat trainer Lodewijk van de Heijden ook volgend jaar trainer is bij Orion 1 en dus een duo blijft vormen met onze hoofdtrainer. Daar zijn we blij mee!

Kom onze jongens zondag steunen! Wij hopen op stormachtige toejuichingen voor Orion 1 aanstaande zondag, de scheidsrechter fluit om 14 uur voor de aftrap.