Voorbeschouwing Orion 1 - Bemmel 1

Door Michiel Kompier 22 november 2019

De ontlading was groot in Winterswijk. Noek bleef ijzig kalm in de laatste minuut en zorgde aldus voor de 1-2 en voor euforie bij Orion want de eerste periode werd zo afgesloten als periode-kampioen. Dat is een knappe presentatie van deze jonge en talentvolle groep, en het was mooi te zien hoe na rust de wedstrijd kantelde door een taktische omzetting van de trainers. Met het ticket voor de nacompetitie is in ieder geval 1 doelstelling voor dit seizoen behaald en dit ticket zorgt voor rust. Maar de kunst is natuurlijk om de goede lijn door te trekken in de komende wedstrijden. Dat is een mooie opgave want er komt een zwaar rijtje tegenstanders aan, en de eerste pittige tegenstrever meldt zich al aanstaande zondag op Marienbosch. Bemmel miste vorig jaar de promotie op een haar, staat bekend als een ploeg die echt wil voetballen, heeft een klassieke spelverdeler en een paar uitstekende aanvallers en wordt gecoacht door oud Oriontrainer Ronald Grotenbreg. Dan zijn er ook nog familiebanden want bij Bemmel speelt ook nog eens de zwager van Marco: Rob Vonk. Bemmel en Orion kruisten de laatste jaren regelmatig de degens, en vrijwel steeds waren deze wedstrijden het aanschouwen meer dan waard. Alle reden dus om zondagmiddag onze jongens te steunen tegen deze aantrekkelijke tegenstander. Hopelijk blijft u na de wedstrijd even hangen in ons clubhuis, want daar is dan 'the return of the legends'.