Voorbeschouwing Orion 1 - AZC 1

Door Michiel Kompier 21 september 2018

De voorbereiding zit er op. We hebben zes weken goed kunnen trainen en ik meen 10 wedstrijden gespeeld. De laatste weken waren pittig met wekelijks twee wedstrijden, en vaak ook twee trainingen. We zijn door in de beker, met een nederlaag tegen AVW maar winst tegen eersteklassers BVC en Alverna. En afgelopen dinsdag sloten we de voorbereidingsperiode af met een 1-1 gelijkspel bij Juliana in Malden. Hier maakte Doeke Hamminga (eerste jaars O19) na rust zijn debuut, hij speelde fantastisch. Op het personele front hebben we een tegenvaller en een meevaller kunnen noteren. Sander Tax, groot talent op het middenveld, kan het voetballen in Orion 1 niet langer combineren met zijn studie in Eindhoven. Hij stopt, dat is de tegenvaller. De meevaller is dat Stan Bruijsten inmiddels toch weer mag keepen, hij heeft inmiddels de training hervat. Verder hebben we blessures bij Benjamin, Davy, Vince van Gelder, en Tim. Laatstgenoemde viel dinsdag uit met een fikse enkelblessure. Maar al met al ziet het er naar uit dat we klaar zijn voor de eerste competitiewedstrijd. Zondag zijn we gastheer voor AZC uit Zutphen, met aan het roer een oude bekende: Tom Polman. Komt dat zien, de aftrap is om 14 uur.

Orion 2 - DCS 2, 11.30 uur

Kunde 1- Orion 1 (vrouwen), 14.30 uur