Voorbeschouwing Orion 1 -AZC 1

Door Michiel Kompier 3 november 2017

Dat was een zeldzaam spannende wedstrijd afgelopen zondag in Twello. Pover begin van Orion en een indrukwekkende rechterspits bij Voorwaarts. Maar na de terechte achterstand rechtte Orion de rug en speelde Orion meer dan een uur uitstekend voetbal. Dat goede voetbal ging gepaard met een hartverwarmende inzet en twee fantastische doelpunten. De eerste van Idi sloeg als een granaat in de kruising, en voor de late gelijkmaker tekende Vince A. na een typische Vince solo. Al met al een prima wedstrijd tegen een tegenstander die naar mijn inschatting dit jaar hoge ogen gaat gooien. Je zag zondag dat ons elftal de afgelopen weken fitter is geworden, en ook dat de wisselspelers een grote bijdrage leverden aan het resultaat.

Na twee opeenvolgende uitwedstrijden –de zeperd tegen SDOUC en het gelijk spel van afgelopen zondag- volgen nu twee thuiswedstrijden. Eerst tegen AZC en –na een week rust- vervolgens tegen Vorden. Dit zijn twee nieuwe tegenstanders voor Orion. Uiteraard informeert de technische staf zich om niet verrast te worden door deze ploegen, maar de nadruk ligt bij Orion altijd op onze eigen speelwijze en kwaliteiten. De uitdaging voor een jonge groep is om stabiel te worden, dus om, gebaseerd op onze eigen speelwijze, te zorgen dat altijd een bepaald basisniveau wordt gehaald. De vorm van de dag en onze individuele kwaliteiten zorgen dan voor uitschieters naar boven. Afgelopen zondag hebben we laten zien dat geloof in eigen kunnen en een goede wedstrijdinstelling zich uit betalen. Dat is mooi, maar neemt niet weg dat de achterstand op nummer 1 is toegenomen. Thuis tegen AZC moet daarom gewonnen worden. Daarbij kan onze selectie de steun van de supporters weer goed gebruiken!

Ander nieuws: Onder 19 boekte zaterdag een knappe overwinning uit bij SML en speelt morgen om 14.30 thuis tegen Venray. Maar u kunt natuurlijk ook naar Cuijk, waar koploper O17 tegen JVC speelt, en wel om 15.00 uur.

En Orion 2, belust op revanche na de nederlaag in Raalte, speelt zondag thuis tegen Concordia Wehl, 11.30 uur.

Tenslotte: Orion Onder 23 speelt dinsdag 7 november uit tegen Woezik Onder 23, aanvang 20.00 uur. Spelers worden dit weekend uitgenodigd.

Tot zondag!