Voorbeschouwing: het afscheid van René Willemse

Door Lars van den Broek 22 mei 2023

Zaterdag 20 mei 2023 bleek een zwarte dag voor Orion. Een weekend vol teleurstelling en boosheid. Maar Orion moet door. De uitwedstrijden dit weekend gingen ook 'gewoon' door. De O17-1 en de MO13-1 werden zelfs kampioen, helaas zonder de feestelijkheden in de kantine die iederen kent: de AA'tjes en taart. Dank nog aan alle verenigingen waar Orion teams spullen konden lenen dit weekend.

Ook Orion 1 moet door. Een meevaller: zonder te spelen, is Orion 1 sinds 21 mei officieel veilig. EVV wist niet te winnen en daardoor kan Orion niet meer op een nacompetitieplek uitkomen. Extra groot was de teleurstelling dat het afgelopen zondag de laatste, echte thuiswedstrijd zou worden van onze linksback; René Willemse (foto). René speelt momenteel zijn 11e seizoen in het oranje-wit. Hij speelde in hoge jeugdelftallen van JVC Cuijck, voor zijn overstap naar Orion vanwege zijn studie in Nijmegen. René werd al snel een belangrijke kracht op de linkerflank en maakte alle promoties, tot aan deze 4e divisie mee. Onze 31 jarige sterkhouder staat voor zijn teamgenoten en gaat altijd voorop in de strijd om de winst. Bij René zou een 'nieuwe' uitdrukking van toepassing kunnen zijn: in plaats van niet lullen, maar poetsen, lullen en poetsen. In positieve zin, soms met een kaart. Iedere uitwedstrijd, van Halsteren tot aan Meerssen, had Orion minimaal 2 supporters: Jan en Thea (René z'n ouders). Na 11 jaar houdt René het voor gezien. Hij gaat weer voetballen bij zijn oude jeugdliefde, HBV in Beers. Hier wordt hij weer herenigd met oud Orion 1 speler en boezemvriend: Jeroen Bardoel.

Helaas zijn er vele festiviteiten door de neus geboord door dit vandalisme. Maar dus ook René zijn laatste thuiswedstrijd. Die gaat nu gespeeld worden bij Trekvogels, op de oude grond van SV Orion, maar waar René nog niet een thuiswedstrijd speelde. Ik probeer het toch wat te romantiseren, ondanks de omstandigheden. Maar hopelijk maakt u morgenavond een mooie avondwandeling/fietstocht naar de Kwakkenberg, om René nog één keer in een 'thuiswedstrijd' te zien spelen.

Om 20u00 zal er afgetrapt worden, waarvoor wij Trekvogels al willen bedanken voor de gastvrijheid. Hopelijk tot morgen!