Voorbeschouwing Concordia Wehl 1 - Orion 1

Door Michiel Kompier 18 mei 2018

Het was een Orion-weekend met een lach en een traan. De lach was er vooral bij Orion 1-vrouwen en bij de oudgedienden van Orion 5. De vrouwen bekroonden een sterk seizoen met winst in de kampioenswedstrijd tegen Trekvogels. Orion 5 deed weer eens aan gallery play en behaalde ongeslagen het kampioenschap. Onze felicitaties naar de spelers, speelsters en natuurlijk de begeleiding. Het is mooi dat naast de mannen nu ook de vrouwen het zo goed doen bij Orion. Wat dat betreft  heeft het bestuur een aantal jaren de juiste keuze gemaakt door er voor te kiezen om het vrouwen- en meisjesvoetbal te stimuleren. Met Joan Luites is ook een coordinator opgestaan die de plannen verder coordineert en ontwikkelt. De traan was er zaterdag bij Onder17 dat met 1-0 verloor in Duiven. Gelukkig is er morgen in Oss de herkansing, dat kampioenschap en promotie naar de derde divisie komt er zeker. En zondag was er opnieuw een teleurstelling voor Orion 1, in een enerverende wedstrijd trok DVC aan het langste eind. Daardoor is het kampioenschap plots ver weg geraakt. Op eerste pinksterdag zal Orion zich willen herpakken tegen Concordia Wehl, dat nog volop strijden zal tegen degradatie uit deze knotsgekke competitie. Waar we tegen DVC wel erg veel spelers misten ziet het er voor zondag iets beter uit. We zijn benieuwd naar de mentale kracht van de ploeg. En als u dat ook bent, kom dan zondag naar Wehl, de scheidsrechter fluit om 14 uur voor de aftrap.