Voorbeschouwing AWC 1 - Orion 1

Door Michiel Kompier 11 februari 2022

De bal rolt weer. Afgelopen zaterdag zagen we een pareltje uit onze jeugdopleiding aan het werk. De O16 (zie ook elders op deze website) verzekerde zich van promotie, leuk elftal en prima ingestudeerde corners.

En zondag werd de strijd aangebonden met het Limburgse Meerssen. Dat bleek niet alleen een sportief en heel goed voetballend team (vooral de eerste 45 minuten), maar ook een heel sympathiek en gezellig gezelschap, inclusief bestuurders en staf. Dat laatste bleek vooral in het clubhuis waar onze gasten verrassend lang bleven hangen. Mooie club.

Orion had het lastig in de eerste helft maar Stan hield ons op de been en na de rust werd onder leiding van Frenk en Jevrin orde op zaken gesteld. Aanstaande zondag de eerste derby, we gaan op bezoek bij AWC. Leuk dat beide ploegen elkaar nu weer eens in competitieverband gaan ontmoeten. De uitgangssituatie is voor Orion hetzelfde als vorige week: ondanks enkele blessures en covid-perikelen staat er nog steeds een goede groep. En gelukkig is zondag ook hoofdtrainer Jeroen van Haaren, tegen Meerssen uitstekend vervangen door Erik Ipema, weer van de partij.

Kom naar Wijchen om onze jongens te ondersteunen, die support wordt door de ploeg heel erg gewaardeerd.

Nu nog even terug naar de jeugdopleiding: op zaterdag (aanvang 14.30) kan onze O19 Orion-geschiedenis schrijven. De ploeg van trainers Roy en Jessie kan zaterdag promotie naar de landelijke tweede divisie afdwingen. Steun de O19 daarbij!