Voetbalkamp Nijmegen. Wat was het gaaf!

Door Desiree van Steenveldt 30 augustus 2018

Met 189 jeugdige sporters barstensvol energie had de organisatie van Voetbalkamp Nijmegen haar handen vol. Maar wat hadden ze een lol, wat werd er fanatiek gevoetbald en wat was het gaaf! Een korte terublik.

Van maandag 13 tot en met vrijdag 17 augustus stond het Sportpark Mariënbosch bol van de voetbalactiviteiten. Niet alleen leden van Orion doen mee aan dit Voetbalkamp, maar alle kinderen die van voetbal houden, wel of niet lid van een vereniging, zijn welkom.

Sport, spel en spanning
Voor veel kids is de bekendmaking van de teamindeling en het ontvangen van het voetbaltenue direct al één van de vele hoogtepunten van de week. “Bij wie zit ik in het team? Welk land zijn wij? En hoe ziet mijn pakje eruit?” Als vanouds staan er gedurende de week niet alleen voetbalwedstrijden, maar ook andere leuke (bal-)spellen op het program. Elk team kan dagelijks punten vergaren door spellen te winnen, maar ook door de kleedkamer netjes op te ruimen, lief te zijn voor elkaar en de trainer, luidkeels aan te moedigen en zich goed te gedragen tijdens de lunch. Per dag is één team de dagwinnaar. Aan het eind van de week tijdens de prijsuitreiking bleek team Engeland het sterkst en voorbeeldigst. Ook werden verschillende individuele kinderen met een mooie medaille of beker in het zonnetje gezet voor hun bijzondere prestatie.

Enorme waardering
Maar het grootste applaus gaat toch wel naar de organisatie. Onder de enthousiaste leiding van Jesse, Lars, Roel, Jop en Carlo heeft een grote groep jongeren zich vrijwillig ingezet om dit voetbalkamp tot een succes te maken. Als trainer van een team, in de keuken of achter de bar, in de voorbereiding, als inkoper of penningmeester. Om veters te strikken, sfeer te maken, tranen te drogen, kinderen aan te moedigen of af te remmen, boterhammen te smeren, fruit te snijden of van drinken te voorzien. Geweldig hoe de gehele organisatie zich deze week heeft ingezet om alle kids een mooie tijd te bezorgen. Bedankt namens de kinderen, ouders en SV Orion!