Vita van der Linden terug op oude nest

Door Tijs Tummers, voorzitter 19 april 2018

Vita van der Linden (21) keert terug bij Orion. De speelster van Ajax gaat haar minor voor haar opleiding Commerciële Economie aan de Johan Cruyff Academy uitvoeren bij de club waar zij de jeugdopleiding tot de B-junioren doorliep.

Afgelopen maand was Vita op een donderdagavond al op Sportpark Mariënbosch, om haar plannen met de club af te stemmen. En waren er hartelijke ontmoetingen met onder meer oud-teamgenoten als Vince Alberts en Pim van Limbeek, en voormalige trainers als Tom van Ooijen, Marcel Peters en Pedro Koolman.

Vita: “Het leek me leuk om mijn minor te doen bij Orion. Het is vertrouwd terrein en ik heb heel goeie herinneringen aan de club.”

Haar minor voor de leerroute Sportmarketing moet aan enkele voorwaarden voldoen.

Vita: “Zo wordt van mij verwacht dat ik het bestuur analyseer, enkele sleutelfiguren interview, een subsidieaanvraag uitvoer en een event organiseer. Daar moeten we natuurlijk iets leuks van maken. Eigenlijk is dat event voor het huidige schooljaar, maar misschien kunnen we wel iets doen in het kader van het 80-jarig jubileum van Orion in september.”

Voetballend gaat het ook weer goed met Vita. Tot de B-jeugd voetbalde ze bij Orion in jongenscompetities met de hoogste selectieteams, toen ging ze naar de Topsportopleiding in Eindhoven en in de zomer van 2015 tekende ze haar eerste contract voor Ajax.

Ze vertegenwoordigde Nederland in de nationale jeugdteams, maar een kruisbandblessure in het tweede seizoen gooide roet in het eten. Na een lange revalidatie speelt Vita sinds enkele maanden weer haar wedstrijden voor Ajax 1.

Vita: “Ik ben blij dat ik weer kan spelen. Ik hoop dat we met Ajax weer landskampioen kunnen worden en ons voor de Champions League plaatsen. Dan kijk ik uit naar het moment dat ik weer volledig fit aan de voorbereiding op het nieuwe seizoen kan beginnen.”

Heel veel succes daarbij, Vita, en welkom ‘terug’ bij Orion!