Vier Leden van Verdienste benoemd

Door Tijs Tummers, voorzitter 14 november 2017

Afgelopen week stond de jaarlijkse Algemene Leden Vergadering weer op de kalender.

Voor de pauze kwamen de vaste onderdelen aan de orde: de jaarverslagen van de secretaris, de jeugdcommissie en de technische commissie.

Daarna het financiele overzicht. Gezonde cijfers, waardoor het mogelijk is een noodzakelijk bedrag te reserveren voor het onderhoud van onze fraaie, maar inmiddels ook weer tien jaar oude accommodatie.

Er waren bloemen voor Lidy Hoftijzer, die er – samen met Harm Hermens - opnieuw in slaagde 100 procent van de contributies te innnen en zo een belangrijk aandeel had in het financiele resultaat.

Na de pauze werd, aan de hand van enkele stellingen, een discussie gevoerd over de toekomst van de club.

Dat vrijwilligers noodzakelijk zijn voor een club als de onze staat buiten kijf, maar gefilosofeerd werd of professionalisering op één of meer terreinen gewenst was.

En ook of dat eventueel een verhoging van de contributie met zich mee zou mogen brengen.

Het is een vraag die ongetwijfeld in de toekomst aan al onze leden voorgelegd zal worden.

Maar de vrijwilligers zijn en blijven het het hart van onze club.

Het was dan ook mooi dat we deze avond vier van hen tot Lid van Verdienste mochten benoemen.

Ger van Aalten,Quincy Elvira, Ron Reinink en Nol Klaassen kregen na een officiele stemming onder de aanwezige leden de bijbehorende speld opgeprikt. (Klik op de naam om de motivering van de Commissie van Benoeming te lezen)

Hulde en voor alle vier heel veel dank voor jullie jarenlange inzet voor onze vereniging!

Voorzitter Tijs Tummers blogt wekelijks over wat hem opvalt bij Orion