Versterkt Orion VR1 heeft selectie rond

Door uw verslaggever 23 april 2020

SV Orion VR1 is klaar voor het seizoen 2020-2021. De koploper van de eerste klasse D heeft de selectie voor de komende competitie rond.

De groep rond aanvoerder Eva van Gelder is voor het grootste deel bijeen gebleven. Ook Nena Hopmans, vorig seizoen overgekomen van eredivisionist VV Alkmaar, blijft de oranje-witten trouw.

Daarnaast sluiten vier versterkingen aan. Dide Vermaas (topklasse-ervaring bij Woezik) en Sharron van Os (15 doelpunten in Hoofdklasse B) komen van Trekvogels, Robin Schrootman is afkomstig van RKHVV en Nicky Hendriks komt over van Union, daarvoor speelde ze 4 jaar topklasse bij Eldenia.

Vanuit de eigen jeugd maken Marit Vianen, Sarah Bartels en Nina Theeuwen de stap naar de eerste selectie.

Goed nieuws is daarnaast dat hoofdsponsor Emixion ook komend jaar het team zal steunen.

Het is overigens nog niet duidelijk in welke klasse Orion VR1 volgend seizoen zal uitkomen. Vanwege fusies en clubs die verdwijnen heeft de KNVB verenigingen uitgenodigd om aan te geven of ze voor promotie in aanmerking willen komen. Orion heeft hier positief op gereageerd:

Voorzitter Tom Smit: “Wij hebben inderdaad aangegeven graag volgend seizoen in de hoofdklasse te willen uitkomen. Dat heeft de KNVB nu in beraad, dat moeten we even rustig afwachten. Maar de Orion-vrouwen zijn ambitieus en er zonder meer klaar voor. Ik hoop dat het lukt.”