Verhalen uit het hoge noorden

Door Tijs Tummers, voorzitter 5 december 2013

Zondagochtend vroeg. Als u en ik ons nog eens omdraaien verzamelen de spelers van ons tweede elftal in het clubhuis voor hun uitwedstrijd.

Kwart over zeven.

Het is nog donker als de spelerbus gestart wordt voor de verre reis naar het hoge noorden.

Deze zondag is de bestemming Nijverdal, de club daar heet De Zweef.

Op supporters hoeft ons tweede op zo’n tijdstip niet te rekenen, maar respect voor John Leander, die vorig jaar afscheid nam als trainer van zijn team, maar vandaag gewoon gezellig meegaat als grensrechter.

Orion speelt Reserve Hoofdklasse, hoger kan het niet, en met de tegenstanders valt meestal niet te spotten. Dat geldt ook voor De Zweef dat Orion in de eerste helft laat happen naar adem.

Onze jongens zijn blij dat het bij de rust ‘maar’ 1-0 staat.

De tweede helft begint niet veel beter. Tim Kotterman voorkomt een doelpunt door op de doellijn hands te maken, maar de rode kaart en de penalty die volgen maken de vooruitzichten niet veel beter. Een lange terugreis dreigt.

Maar dan komen de ‘mysterieuze krachten in de sport’ los.

Koen Jansen stopt de strafschop, Orion gaat met 10 man beter spelen, ze krijgen zelfs een overwicht en als Joris van Merwijk de gelijkmaker scoort hangt een stunt in de lucht.

En ja hoor, even later krijgt het tweede een strafschop die door Ruben onberispelijk wordt ingeschoten. De 2-1 voorsprong wordt met tien man heldhaftig verdedigd en even later gaan de drie punten uit Nijverdal mee de bus in, richting Marienbosch.

Mooie verhalen uit het hoge noorden, bij terugkeer in het clubhuis smeuïg verteld door trainer Wim Joosten.

Je krijgt er vanzelf zin in. Volgende week gaat de reis naar Heino. Misschien toch een keer de wekker zetten.

Voorzitter Tijs Tummers blogt wekelijks over wat hem opvalt bij Orion