Vandaag geen scheidsrechter?

Door Roel Geukemeijer 7 september 2022

Twee elftallen staan op het veld, maar... waar blijft de scheids?

Hoewel Orion een goed georganiseerde scheidsrechtersgroep heeft, lukt het niet meer om elk weekend alle wedstrijden te voorzien van een scheidsrechter.

Elk weekend vragen bij Orion ongeveer 30 à 35 wedstrijden om een scheidsrechter. En zo’n aantal hebben we niet. Zelfs niet als elke scheidsrechter twee wedstrijden voor zijn rekening zou nemen.

Dat betekent dat elftallen steeds vaker zelf zullen moeten gaan fluiten, helaas geen ideale situatie. Ook bij de jeugdelftallen zullen ouders dus nodig zijn om de arbitrage te gaan verzorgen.

Al jaren investeert onze scheidsrechterscommissie met hulp van de KNVB in het opleiden van nieuwe clubscheidsrechters, in een mini-cursus vlaggen of een cursus fluiten door ouders. Enkele mensen zijn daarvan inmiddels doorgegroeid tot KNVB-scheidsrechter. Een mooie prestatie! Toch komen we structureel scheidsrechters tekort.

Daarom zijn wij op zoek naar jou en ….ja ja we bedoelen dan mannen én vrouwen, want op dit moment is er geen enkele vrouwelijke scheidsrechter actief binnen Orion.

Meld je vooral aan bij de scheidsrechterscommissie. Wij zorgen voor instructie en opleiding, en begeleiden je graag bij het fluiten, welk niveau je ook hebt. Wij weten zeker dat je het echt leuk zult gaan vinden.

De scheidsrechterscommissie

arbitrage@sv-orion.nl