Unicum

Door Tijs Tummers, voorzitter 21 april 2015

Het moet een unicum zijn in het voetbal:

Een eerste elftal dat in een seizoen al meer dan 100 keer gescoord heeft, onbedreigd op weg gaat naar het kampioenschap en dan door de clubleiding gevraagd wordt om volgend jaar een stap terug te doen naar het tweede.

En toch gebeurt precies dit momenteel bij SV Orion. En ook nog eens in alle harmonie.

Want zoals u wellicht weet krijgt het meiden- en vrouwenvoetbal bij SV Orion komend seizoen een belangrijke impuls. En daar hoort een jong en ambitieus eerste elftal bij, waarin onze jeugdspelers voortaan vanzelf ingepast kunnen worden.

Hulde dus voor het huidige eerste vrouwenteam –bestaande uit ervaren spelers van rond de 40 jaar - dat dit jaar zelf geweldig presteert, maar oog heeft voor de toekomst van Orion en zonder problemen meewerkt aan deze stap.

Het mooie is dat zij volgend jaar als VR2 toch graag willen uitkomen in de derde klasse waarnaar zij zullen promoveren, en in die klasse zal ook het nieuwe Orion VR1 ingedeeld worden.

Aanstaande zondag speelt Orion VR 1 om 11.15 uur op het hoofdveld haar kampioenswedstrijd tegen FC Kunde, voorafgaand aan Orion 1 – Winterswijk 1.

Het wordt een mooi feest, dus kom vooral kijken en beleef het eerste Orion-kampioenschap van dit jaar mee.

Voorzitter Tijs Tummers blogt wekelijks over wat hem opvalt bij Orion