Trots op Orion

Door Tijs Tummers, voorzitter 4 maart 2016

Twee interessante berichten over Orion dezer dagen in de (sociale) media.

Het eerste was een kaartje van Nijmegen met daarop aangegeven de Nijmeegse voetbalclubs met het aantal elftallen.

Het kaartje gaf aan dat SV Orion de grootste club is met 81 teams; nummer twee OSC telt er 23 minder.

Nu is het geen doel op zich om de grootste club van Nijmegen te zijn.

Maar het is natuurlijk een mooi compliment dat zoveel jongens en meisjes lid van Orion willen worden.

En dat ook blijven, want we tellen op dit moment ook maar liefst 17 seniorenteams.

Het tweede bericht ging over het nieuwe doek dat deze week door Vlaams Arsenaal is opgehangen achter een van de doelen op ons hoofdveld.

Daarop prijken drie woorden slechts: "Trots op Orion".

De foto van deze tekst ging – om het maar eens populair te zeggen - viral op Facebook.

107 Orion-vrienden gaven de foto binnen no time een ‘like’.

Mooi om die lijst dan langs te lopen en een fraaie dwarsdoorsnede te zien van de Orion-gemeenschap: meiden, jongens, vaders, moeders, trainers, leiders, sponsoren, clubscheidsrechters, oud-leden, opa’s, oma’s.

Het is mooi dat we de grootste zijn. Maar dat zoveel mensen Trots op Orion zijn is nog veel mooier.

Voorzitter Tijs Tummers blogt wekelijks over wat hem opvalt bij SV Orion