Topzondag

Door Tijs Tummers, voorzitter 8 oktober 2019

Het regende afgelopen zondag 24 uur aan een stuk, maar rond ons clubhuis was de gevoelstemperatuur hoog en straalden alle Orion-sterren volop.

Vrouwen 1 had de primeur om voor het eerst in de 81 jaar van onze club in de competitie uit te komen tegen een tegenstander uit de provincie Zeeland. Het werd een lange terugreis voor de meiden van Hontenisse want Orion won met 6-2. De ploeg van Pascal Groen is dit seizoen nog ongeslagen.

Ons eerste mannenteam kon niet achterblijven en versloeg Stevo in een zeer aantrekkelijke wedstrijd met 5-0.

Dat was een ideale opmaat voor de Hollandse avond die het derde elftal had voorbereid, compleet met Bingo. De microfoon deed het niet, maar geen nood, Jesse klom om op de bar en wist met zijn imposante stemgeluid alle hoeken te bereiken.

Tim en Thom hadden veel werk verricht, ook Niels – na twee jaar eerste elftal weer liefdevol opgenomen in dit vriendenteam – was organisatorisch weer van de partij, achter de bar stond Silvia te stralen van alle gezelligheid, kortom: een topavond.

Vrouwen 1 kondigden al aan op 27 oktober de ‘afterparty’ voor hun rekening te willen nemen, maar ook Heren 6 – met 4-5 gewonnen gewonnen bij Woezik 4 - staat klaar om iets vergelijkbaars te organiseren!

Activiteiten volop – ook later in deze week – want het is de Week van de Scheidsrechter en dat zal bij Orion niet onopgemerkt blijven.

Onze actieve scheidsrechterscommissie heeft voor vrijdagavond een zeer aantrekkelijk programma samengesteld met de première van onze eigen secheidrechtersdocu van Roeland van Gent; ik heb hem al mogen zien: een absolute aanrader!

Te gast zijn daarna de meest belovende vrouwelijke scheidsrechters van Nederland  Shona Shukrula en Franca Overtoom (onlangs nog te gast bij Jinek) en tenslotte, terwijl er onder het genot van een drankje wordt nagekletst, draait DJ Casper West nog een uur uit zijn eigen platenkast.
Kom vrijdag naar ons clubhuis, de avond is het meer dan waard!