Tja, drie punten, lekker! (+video)

Door Jean Colombain 20 maart 2022

SV Orion 1 – SV Nuenen 1 :  1 - 0 (1 - 0).

Na de bijzondere midweekse wedstrijd op 10 maart jongstleden met bizarre taferelen was er een week pauze voor Orion 1. Er zal wel een tuchtzaak lopen die tot pikante beslissingen kan leiden, waar alleen de Baronie vrolijk van gaat worden, schat ik zo in. We wachten het geduldig af. Orion en ook de andere clubs lijken moeite te hebben met de rommelig verlopende competitie. Van stabiliteit is geen sprake en iedereen kan iedereen plots iedereen verslaan.

In Nijmegen traden we aan in de volgende opstelling:

Michiel Kok, Vince Alberts, Tijn Jellema, Marco Loen, Frenk Wouterse, Jevrin Nunez, Jeroen van de Wetering, Mick Alberts (Marvin Tomasia), Noud Jilisen (Vince Stance), René Willemse (Ischa Perquin)  en Sam Huismans.

Op de bank bij de start: Marvin Tomassia, Tom Gerrits, Vince Stans, Stan Bruijsten en Ischa Perquin.

Gijs Walthaus (enkelblessure), Sjoerd Freriks (geschorst) en Mitchell Nguyen (hamstringellende) ontbraken.

In de eerste helft was er welgeteld één hoogtepunt in de 39e minuut. Sam Huismans (foto) schoot vanaf 20 meter een vrije trap prachtig binnen. Verder was het een middenveldgevecht met weinig (lees: géén) penetratie naar voren. In de tweede helft liet Orion Nuenen aan de bal en zakte in. Door het gebrek aan creativiteit bij Nuenen kwam onze ploeg geen enkele keer in gevaar. Al kan een van de lange ballen natuurlijk wel een keer goed vallen, maar dat gebeurde niet. Zelf creëerde Orion ook nauwelijks mogelijkheden en dus bleef de 1-0 op het scorebord. Meer kan ik er niet van maken, dus was het: “Tja, drie punten, lekker”! Inmiddels brak de zon door en vermaakte het publiek zich op het terras met een lekker biertje.

Aanstaande woensdag uit tegen Juliana ’30 uit Malden. Komt dat zien, vanaf 20.30 uur (volgens de KNVB, kijk voor alle zekerheid even zelf ergens, want het lijkt me rijkelijk laat..).

Foto: Rob Koppers

Videoverslag: Roeland van Gent