Theo Geertsen, in memoriam

Door Harrie van Ooijen 8 december 2022

Op 6 december jl. is Orion een bijzonder lid ontvallen. Theo, lid van verdienste van onze club, overleed op 72-jarige leeftijd. Hij heeft een grote bijdrage geleverd bij het realiseren van de elektriciteit van ons clubhuis aan de Luciaweg op “de Kwakkenberg” en als leider van ons eerste elftal.

Theo sprak de wens uit zijn eigenhandig geschreven ‘in memoriam’  op de Orion-site te laten plaatsen. Wij voldoen graag aan die wens:

Ik werd in 1961 lid van SV Orion gemaakt door de voorzitter H. Velu die op bezoek was bij de familie Geertsen na het overlijden van mijn broer Gerry die omgekomen was bij een verkeersongeval. Dat SV Orion een belangrijke rol zou gaan spelen in mijn leven wist ik toen nog niet. Ik werkte samen met Tiny Arts van Sante en Rob Arts aan het nieuw te bouwen clubhuis waarvan wij het elektrisch deden. Na de bouw van het clubhuis volgde er meer werkzaamheden zoals, een kantine op het hoofdveld, uitbouw kleedkamers hoofdveld, kleedkamers bij het clubhuis omdat daar het trainingsveld lag.

Wat voetballen betreft was ik geen grote speler. Tot mijn verbazing werd ik opgeroepen voor het 1e elftal niet wetende dat er een taak voor mij was weggelegd. Ton Bender leider van het 1e elftal stopte en in mij zag SV Orion een opvolger. Ik heb deze functie aanvaard en heb deze iets meer als 15 jaar gedaan. Ik was inmiddels ook tot het bestuur van Orion toegetreden en vervulde daar de functie van wedstrijdsecretaris. Deze functie heb ik 15 jaar gedaan.

De vereniging veranderde. Veel nieuwe mensen, andere trainers. Op een gegeven moment besloot ik om te stoppen om nog een paar jaar te voetballen. Mijn laatste grote klus was weer een clubhuis te voorzien van elektra. Dit clubbuis staat op het hoofdveld op de Kwakkenberg. De laatste jaren bezocht ik alleen nog het 1e elftal. Het eerste elftal speelt inmiddels in de 4e divisie, na NEC de hoogst spelende voetbalvereniging in Nijmegen.

Ik heb mijn leven geleefd zoals ik wilde, soms over of tegen het toelaatbare aan, met vele SV Orion vrienden en vriendinnen. Dank hiervoor.

Velen hebben ook een heldere herinnering aan Theo de biljarter.  Met een stel bij iedereen bekende biljartvrienden speelde Theo tot voor enkele jaren een voortreffelijk potje biljart in het Orion-clubhuis. Daar werd enige jaren geleden op de Orion-site ook melding van gemaakt.

U kunt afscheid nemen van Theo in het uitvaartcentrum van coöperatie DELA (Waalstede), Staddijk 130 te Nijmegen, op zaterdag 10 december van 19.00 tot 19.30 uur. (Bij gebruik navigatie: Staddijk 125)

Wij wensen Theo’s familie en vrienden heel veel sterkte bij het dragen van dit zware verlies.