Teamprestatie zorgt voor de eerste punten van 2022

Door Lars van den Broek 7 februari 2022

Waar de duikbrillen nodig waren om op veld 2 te kunnen voetballen, was het stipt om 14u00 droog voor de aftrap van SV Orion – SV Meerssen. Behalve dat het op tijd droog werd, waren er nog meer lichtpuntjes deze zondagmiddag. Er was ook weer publiek aanwezig, dat toch voor extra beleving zorgt. Fijn!

Een eervolle vermelding alvast vooraf, voor Ruben van Ree. De speler van de O23 vulde de open vacature van de linksback positie zeer verdienstelijk in. Meerssen begon voortvarend en na een paar minuten voetbal in een hoog tempo, stuurde de Limburgers voor de derde keer de rappe linksbuiten weg met een goede steekbal. De aanvaller sneed snel naar binnen, waarna er contact ontstond met de verdediger. Een kort oogcontact tussen grens- en scheidsrechter leverde Meerssen een strafschop op, ondanks de hevige protesten van Orion. De bal werd goed ingeschoten; 0-1.

Nadat ik de tel al was kwijtgeraakt hoe vaak Meerssen de bal met de hand had geraakt, zag de scheidsrechter het deze keer wel. Het handballen werd bestraft met een penalty voor Orion. Sam Huismans schoot hem overtuigend in de hoek; 1-1. Na de gelijkmaker kreeg Orion de wedstrijd steeds meer in handen, zonder dat dit grote kansen opleverde. Stan pakte nog een goede 1 op 1 situatie, waarna Marco de rebound voor de lijn nog kon wegwerken. Met een gelijke stand de rust in zag Orion wel zitten, maar de verdediging van Meerssen wilde Orion nog 1 kans gunnen. Deze werd zeer dankbaar afgemaakt door wederom Sam Huismans. Orion zette goed druk en veroverde de bal op de rand van de 16 meter, waar Sam rustig bleef en de bal goed in het doel schoof; 2-1.

De tweede helft begon Orion sterk, met een snel doelpunt in de 47e minuut. Mocht u hem gemist hebben omdat u nog een Pater Linus aan het halen was, bij deze de beschrijving: Mick Alberts, die verdedigend ook erg belangrijk was, droeg nu aanvallend zijn steentje bij. Hij draaide de bal goed voor het goal, strak bij de 1e paal. Jeroen van de Wetering sprong goed op en kopte de bal hoog in de korte hoek binnen; 3-1. Orion kwam daarna niet meer in gevaar en kende nog een sterke periode, voordat de vermoeidheid toesloeg en de wedstrijd rustig richting het eindsignaal ging. Er waren invalbeurten voor Gijs Walthaus, Ischa Perquin en Naud Bernards. Maar het was ook fijn weer twee gezichten te zien terugkeren op de bank: Marvin Thomasia & Noud Jilesen.

In de kantine werden de drie punten goed gevierd, samen met de spelers en staf van SV Meerssen. De linksbuiten van de Limburgers noemde onze barvrouw al snel ‘Syl’. Mooi hoe wij als een grote vereniging, toch heel gemoedelijk en gezellig zijn. Volgende week een uitwedstrijd, dan wordt er om 14u00 afgetrapt bij AWC in Wijchen. Hopelijk komt er een mooie Orion delegatie mee!

De opstelling was als volgt; Bruijsten; v/d Wetering, Jellema, Loen, Van Ree; Nunez, Wouterse, Alberts; Alberts, Stans & Huismans.