Te weinig power in Elst

Door Harrie van Ooijen 18 november 2018

Op de frisse  maar mooie zondagmiddag van 18 nov. speelde Orion een moeilijke en traditiegetrouw moeizame wedstrijd in Elst tegen Spero. Was voetbal een jurysport dan had Orion gewonnen met een kleine puntenvoorsprong. Maar bij voetbal tellen alleen de doelpunten en die vielen niet. De wedstrijd eindigde zoals ie begon met 0-0. Orion had over de gehele wedstrijd wat meer en ook betere kansen dan Spero maar het was niet genoeg om de drie punten mee naar Nijmegen te nemen. Defensief gaf Orion nauwelijks iets weg, alleen in de 20 minuten na rust doken een tweetal keren Spero-aanvallers gevaarlijk voor het doel op. In het overige deel van de wedstrijd had Orion een veldoverwicht en kreeg zowel in de eerste als in de tweede helft twee opgelegde kansen die niet werden verzilverd. Deels was dat te wijten aan onzorgvuldigheid aan Orion-kant maar ook lag dat aan goed keeperswerk van de Spero-doelman. De doelman van Orion, Michiel Kok daarentegen had vandaag een rustige middag.

Al met al werd de traditie dus verlengd en eindigde de wedstrijd in een doelpuntloos gelijkspel. Voor de wedstrijd van vandaag ging Orion nog aan kop. Na de wedstrijd bleken we in de ranglijst gepasseerd door DCS uit Zevenaar dat vandaag op de Kluis Union met 5-1 verpulverde. Daarmee wint DCS de eerste periode en wij feliciteren hen daarmee.

De foto (van Rob Koppers) stamt uit een thuiswedstrijd van dit seizoen tegen VIOD.

Orion speelde vandaag in de vertrouwde basisopstelling van de laatste paar weken:

De spelers van Orion:
Michiel Kok(k), Jeroen van de Wetering, Jevrin Nunez, Marco Loen, Vince Alberts, Luuk Langeveld (75 Robin Rafael), Alex Kwieman, Vince Stans, Rene Willemse, Niels Weeink en Noek Beers.

Op de bank (naast de genoemde invaller):

Vince van Gelder, Tom Hafkenscheid (k), Mick Alberts, Taher Taher, Marvin ThomasiaM en Mitchel Nguyen

Volgende week speelt Orion op Mariënbosch tegen Vorden. Komt dat zien. We ontvangen u graag bij deze wedstrijd!