SV Orion stijgt enkele plaatsen in top 200

Door Technische Commissie 11 februari 2017
Elk jaar publiceert het voetbalvakblad ‘De voetbaltrainer’ een top 200 van de hoogst spelende amateurverenigingen in Nederland. Deze ranglijst wordt bepaald op basis van het niveau waarop het 1e elftal en de eerste en tweede (jeugdselectie-) teams van de JO19 t/m JO13 (A t/m D) uitkomen.

Net als vorige jaren heeft SV Orion een vermelding in deze top 200. Onze club steeg zelfs enkele plaatsen van 114 naar plaats 111. Deze hoge vermelding hebben we voor een groot deel te danken aan de goede prestaties van ons 1e elftal in de afgelopen jaren. Ons vlaggenschip speelt voor het 2e jaar achtereen in de 1e klasse.  Daarnaast spelen onze JO15-1, JO17-1 en JO19-1 op divisie niveau en is de JO13-1 afgelopen jaar gepromoveerd naar de hoofdklasse.

In de stad Nijmegen is SV Orion daarmee de hoogst spelende vereniging en daar zijn we trots op! Desondanks zit onze vereniging niet stil: om de jeugdopleiding verder te verbeteren neemt onze vereniging deel aan het kwaliteits & performance programma van de KNVB. Met dit programma wordt onze jeugdopleiding  langs 64 criteria getoetst met als uiteindelijk doel een certificering van de jeugdopleiding. Hiermee zal SV Orion haar jeugdopleiding binnen de Nederlandse voetbalpiramide kunnen positioneren. Inmiddels zitten we in de laatste fase van dit programma en zal 11 februari de review gaan plaatsvinden, met externe experts (o.a. van de KNVB) om op voor SV Orion belangrijke onderwerpen de inhoudelijke verdieping te zoeken. Ook de clinic met partnerclub PSV zal bij gaan dragen om onze trainers te helpen hun trainingen verder te verbeteren.

SV Orion heeft als doelstelling in haar technisch beleidsplan staan, dat 60-70% van de spelers in de eerste selectie uit de eigen jeugd komt. Daarom leiden we in de selectieteams op naar de maatstaven van ons eerste elftal. Want ook in de eerste klasse is het het mooiste om zelf opgeleide spelers in ons eerste te zien.

Binnen onze vereniging zijn dagelijks veel mensen bezig om aan bovenstaande punten keihard te werken. Daarom een groot compliment aan onze jeugd- en seniorenselectietrainers en de organisatie daaromheen! Zij mogen zeer trots zijn op deze vermelding! Samen zijn wij SV Orion en blijven we onze voetbalopleiding doorontwikkelen naar een nog hoger niveau.

Mocht je meer informatie willen over de jeugdopleiding van SV Orion, of interesse hebben om te komen spelen in een Orion-selectieteam, klik dan hier of neem contact op met Maarten van Helvoirt (Hoofd Jeugdopleiding) via: hoofdjeugdopleiding@sv-orion.nl